تعاون وکیل

بهرام پورحبیب | وکیل پایه یک دادگستری | متخصص داوری  و شرکتهای تعاونی

مشاوره آنلاین

از طریق تماس با این شماره:09122843011
و یا ارسال پیام در واتساپ می توانید مشکل خود را مطرح و مشاوره بگیرید.

دستورالعمل جدید نحوه نظارت بر انتخابات تعاونی ها و اتاق های تعاون

  • 20:22

قانون داوری بخش تعاون

دستورالعمل نحوه نظارت بر انتخابات تعاونی ها و اتاق های تعاون مصوب ۱۳۹۵

به استناد تبصره ماده ۱۴ قانون اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران (ماده ۶۸ اصلاح شده قانون مزبور) مصوب جلسه علنی مورخ 1393/02/17 مجلس شورای اسلامی، دستورالعمل نحوه نظارت بر انتخابات تعاونی ها و اتاق های تعاون به شرح زیر تصویب می شود؛

ماده ۱- تعریف اصطلاحات؛

۱- انجمن نظارت- انجمن مرکزی نظارت بر انتخابات تعاونی ها و اتاق های تعاون

۲- وزارت تعاون- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۳- قانون بخش تعاونی- قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و اصلاحیه آن مصوب

۴- تعاونی ها- شرکتهای تعاونی و اتحادیه های تعاونی

۵- کمیسیونها -کمیسیون نظارت کشوری،استانی و شهرستانی

ماده ۲- انجمن نظارت دارای پنج عضو به شرح زیر می باشد؛

۱- یک نفر به عنوان نماینده وزارت تعاون

۲- یک نفر به انتخاب هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران

۳- سه نفر به انتخاب مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران

تبصره ۱- در مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران سه نفر از بین معرفی شدگان اتحادیه های تعاونی (از هر اتحادیه حداکثر یک نفر) با اکثریت نسبی آراء به مدت سه سال برای عضویت در انجمن نظارت انتخاب می شوند.

تبصره ۲- نماینده وزارت تعاون با حکم کتبی وزیر تعاون تعیین می شود، نماینده اتاق تعاون ایران توسط هیأت رئیسه اتاق انتخاب و کتباً توسط رئیس اتاق تعاون ایران معرفی می شود.

تبصره ۳- دبیرخانه انجمن نظارت در محل اتاق تعاون ایران می باشد و مسئولیت اداره آن به عهده فردی است که توسط انجمن نظارت انتخاب می شود.

تبصره ۴- در اولین جلسه انجمن نظارت، هیأت رئیسه انجمن متشکل از رئیس ،نائب رئیس و منشی انتخاب می شوند. مسئولیت نظارت و هماهنگی دبیرخانه به عهده منشی می باشد.

ماده ۳- وظایف انجمن نظارت:

۱- نظارت بر کلیه مراحل انتخابات تعاونی ها و اتاق های تعاون

۲- بررسی و تطبیق شرایط داوطلبان تصدی سمت هیأت رئیسه و هیأت بازرسی اتاق تعاون ایران فقط بر اساس ماده( ۳۸ ) قانون بخش تعاون

۳- رسیدگی به شکایات و اعلام نظر در باره انطباق برگزاری مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران با موضوع انتخابات.

۴- تعیین تعاونیهای مشمول بررسی تطبیق شرایط داوطلبان تصدی سمت هیأت مدیره، بازرس یا هیأت بازرسی.

۵- تشکیل،ساماندهی و نظارت بر فعالیت کمیسیون های کشوری، استانی و شهرستانی که جهت بررسی و تطبیق شرایط داوطلبان تصدی سمت هیأت مدیره، بازرس یا هیأت بازرسی در تعاونی های مشمول و هیأت رئیسه و هیأت بازرسی اتاق های تعاون استان و شهرستان و رسیدگی به شکایات مربوط به کلیه مراحل انتخابات تعاونیها و اتاقهای تعاون استان و شهرستان تشکیل می شوند.

۶- سایر وظایف مقرر در این دستورالعمل.

تبصره ۱- انجمن نظارت و کمیسیون ها حسب مورد بر کلیه مراحل انتخابات تعاونیها و اتاقهای تعاون از صدور آگهی تا برگزاری مجمع و ارسال مدارک مجمع عمومی یا مجمع نمایندگان نظارت داشته و می توانند با اطلاع از روند دعوت و برگزاری مجمع در هر مرحله نظر اصلاحی خود را کتبا” جهت اطلاع و اصلاح رویه به تعاونی یا اتاق تعاون ذی ربط اعلام نمایند.

تبصره ۲- انجمن نظارت و کمیسیون ها می توانند حسب مورد ناظر یا ناظرانی را برای نظارت بر نحوه برگزاری مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران و استانها ومجمع عمومی تعاونیهای مشمول و مجمع نمایندگان( اتاق تعاون شهرستان) به مقام دعوت کننده مجمع معرفی نمایند. ناظر منتخب انجمن نظارت یا کمیسیون موظف است بدون دخالت در برگزاری مجمع در صورت مشاهده تخلف از قانون و مقررات موضوعه نظر اصلاحی خود را با ذکر مستند قانونی به رئیس مجمع اعلام و گزارش خود را کتبا” به انجمن نظارت یا کمیسیون استان مربوط تسلیم نماید.

ماده ۴- هیأت مدیره تعاونیها و هیأت رئیسه اتاق های تعاون مکلفند با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به نحوه تشکیل مجامع عمومی و اساسنامه مورد عمل قبل از اتمام دوره مسئولیت خود نسبت به دعوت مجمع عمومی یا مجمع نمایندگان برای انتخاب هیأت مدیره یا هیأت رئیسه،بازرس یا هیأت بازرسی اقدام نمایند.

ماده ۵- کمیسیون های موضوع ماده( ۶۸ ) قانون بخش تعاونی در سطح شهرستان، استان و کشور به شرح زیر تشکیل و هریک دارای سه عضو می باشند:

۱- کمیسیون های شهرستانی- نماینده اداره تعاون کارورفاه اجتماعی شهرستان ، نماینده منتخب هیأت رئیسه اتاق تعاون شهرستان(در صورت نبود اتاق تعاون شهرستان نماینده منتخب اتاق تعاون استان) و حسب مورد نماینده اتحادیه مربوط در شهرستان یا استان و در صورت نبود اتحادیه نماینده تعاونی که پرونده آن در جلسه کمیسیون مطرح می باشد و نماینده اتاق تعاون استان در زمان طرح پرونده اتاق تعاون شهرستان.

۲- کمیسیون استانی- نماینده اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ،نماینده منتخب هیأت رئیسه اتاق تعاون استان و نماینده اتحادیه مربوط و در صورت نبود اتحادیه نماینده تعاونی که پرونده آن در جلسه کمیسیون مطرح می باشد و نماینده اتاق تعاون ایران در زمان طرح پرونده اتاق تعاون استان.

۳- کمیسیون کشوری_ نماینده دفاتر تخصصی معاونت امور تعاونیهای وزارت تعاون ، نماینده منتخب اتاق تعاون ایران و نماینده اتحادیه سراسری که پرونده آن در جلسه کمیسیون مطرح می باشد.

تبصره ۱- دبیرخانه کمیسیون ها در محل اتاق تعاون ذی ربط می باشد و در صورت نبود اتاق تعاون شهرستاندر محل اداره تعاون کارورفاه اجتماعی شهرستان است نماینده اتاق تعاون وظیفه دبیر ی کمیسیون را عهده دار می باشد.

تبصره ۲- احراز شرایط داوطلبان تعاونی های مشمول با حوزه عمل شهرستان واتاق تعاون شهرستان. رسیدگی به شکایات مربوط به انتخابات تعاونیها با حوزه عمل شهرستان و اتاق تعاون شهرستان بجز شهرستان مرکز استان در صلاحیت کمیسیون شهرستان و تعاونی های شهرستان مرکز استان و شرکتهای تعاونی مشمول دارای حوزه عمل استانی یا سراسری ثبت شده در استان و اتاق تعاون استان در صلاحیت کمیسیون استانی و احراز شرایط داوطلبان و رسیدگی به شکایات مربوط به انتخابات اتحادیه های سراسری و تعاونیهای تحت نظارت دفاتر ستادی وزارت تعاون در صلاحیت کمیسیون کشوری است.

ماده ۶- جلسات انجمن نظارت با دعوت کتبی رئیس یا نائب رئیس انجمن نظارت وجلسات کمیسیون ها با دعوت دبیرکمیسیون تشکیل می شود و با حضور اکثریت اعضاء رسمیت می یابد. تصمیمات متخذه با رأی موافق اکثریت اعضاء معتبر است. مصوبات انجمن نظارت با امضاء رئیس یا نائب رئیس انجمن و مصوبات کمیسیون ها با امضاء دبیر کمیسیون ابلاغ می گردد.

ماده ۷- در تعاونی ها و اتاق های تعاون در شرف تأسیس، هیأت مؤسس عهده دار انجام وظایف مقام دعوت کننده مجمع می باشد.

ماده ۸- وزارت تعاون یا هیأت رئیسه اتاق های تعاون می توانند نماینده خودرا در هر زمان عزل نمایند مشروط بر اینکه همزمان نماینده جایگزین را معرفی نمایند. در صورت استعفای هریک از اعضاء انجمن نظارت یا کمیسیون ها تا زمانی که جانشین ایشان مشخص نشده است عضو مستعفی تا زمان تعیین جانشین، مکلف به انجام وظیفه می باشد.

ماده ۹- داوطلبان تصدی سمت هیأت رئیسه، هیأت بازرسی اتاق ها و هیأت مدیره و بازرسی یا هیأت بازرسی تعاونی های مشمول موظفند حداکثر ظرف مدت هفت روز پس از انتشار آگهی دعوت مجمع نمایندگان یا مجمع عمومی، درخواست کتبی خود را حسب مورد مطابق فرم مصوب انجمن نظارت(فرم شماره ۱و ۲) تکمیل و به همراه مدارک لازم به اتاق تعاون یا تعاونی ذی ربط تحویل داده و رسید دریافت نمایند. مقام دعوت کننده مجمع مکلف است؛ حداکثر ظرف مدت پنج روزکاری پس از پایان مهلت ثبت نام، مدارک داوطلبان را به انجمن نظارت یا کمیسیون ذی ربط تحویل داده رسید دریافت نماید.

تبصره ۱- داوطلبان تصدی سمت هیأت رئیسه اتاق های تعاون باید عضو تعاونی بوده به همراه مدارک ثبت نام خود گواهی یا مستند عضویت در شرکت تعاونی را ارائه نمایند.

تبصره ۲- کارکنان دولت که داوطلب تصدی سمت هیأت رئیسه اتاق های تعاون می باشند باید از شرکت تعاونی مصرف، مسکن و یا اعتبار کارمندی که عضو آن هستند گواهی عضویت ونامه رسمی برای انتخاب در هیات رئیسه را ارائه نمایند. هرشرکت تعاونی می تواند حداکثر یک نماینده معرفی نماید.

تبصره ۳ - داوطلبان تصدی سمت هیأت رئیسه اتاقهای تعاون باید دارای حداقل سه سال سابقه عضویت در هیات رئیسه یا هیات مدیره یا مدیریت عامل،دبیری، دبیرکلی و بازرسی شرکتها و اتحادیه های تعاونی واتاقها بوده و گواهی آن را به همراه مدارک ثبت نام خود ارائه نمایند.

ماده ۱۰ – انجمن نظارت یا کمیسیون مکلف است حداکثر ظرف مدت هفت روز پس از وصول مدارک داوطلبان نسبت به تشکیل جلسه و ابلاغ تصمیم اقدام نمایند.

تبصره ۱- تعاونی یا اتاق تعاون موظف است بلافاصله اسامی واجدین شرایط را در تابلو اعلانات تعاونی درج و نتیجه را به نحوه مقتضی به اطلااع داوطلبان برساند

تبصره ۲-در صورت عدم اعلام نظر در مهلت مقرر اعلام اسامی کلیه داوطلبان در جلسه مجمع بلامانع است.

ماده ۱۱ – بررسی و تطبیق شرایط داوطلبان در انجمن نظارت و کمیسیون ها بر اساس ماده پنج قانون اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی مصوب ۱۷/۲/۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی (ماده ۳۸ اصلاح شده قانون بخش تعاونی) صورت می گیرد و نتیجه بدون ابهام روشن و صریح مبنی بر انطباق شرایط داوطلبان اعلام می گردد.

تبصره ۱ – در صورت عدم انطباق شرایط هر یک از داوطلبان و درخواست کتبی وی می بایست نتیجه بررسی کتبا ” به صورت محرمانه به وی اعلام شود.

تبصره ۲- داوطلبانی که توسط کمیسیون ها واجد شرایط لازم تشخیص داده نشده اند می توانند ظرف مدت سه روز اداری از زمان صدور رأی تقاضای بررسی مجدد خود را کتبا” به کمیسیون نظارت استان مربوط در مورد آراء کمیسیون شهرستان و انجمن نظارت در مورد آراء کمیسیون های نظارت استانی و کشوری تسلیم نمایند . این تقاضا ظرف مدت پنج روز اداری بررسی واعلام نظر می شود رأی صادره قطعی است. تعاونی و یا اتاق تعاون ذی ربط موظف است بلافاصله مدارک داوطلب را به همراه مستندات مربوط حسب مورد به کمیسیون ذی ربط یا انجمن نظارت ارسال نماید.

ماده ۱۲ – شکایات کتبی در رابطه با کلیه مراحل انتخابات تعاونی ها و اتاق های تعاون شهرستان و استان که حداکثر ظرف مدت پنج روز پس از زمان برگزاری مجمع به دبیرخانه کمیسیون ذی ربط در شهرستان ،استان و کشوری تحویل شده باشد جهت رسیدگی از نظر انطباق برگزاری انتخابات با قانون و مقررات موضوعه در جلسه کمیسیون مربوط مطرح می شود. نتیجه رسیدگی و تصمیم حداکثر ظرف مدت ده روز کاری از زمان پایان مهلت وصول شکایت ابلاغ خواهد شد.

تبصره- شاکی موظف است نسخه ای از شکوائیه را به واحد اداری ذی ربط در وزات تعاون جهت اطلاع ارسال نماید.

ماده ۱۳ – تعاونی ها و اتاقهای تعاون شهرستان و استان و اعضاء آنها که تمام یا بخشی از فرایند برگزاری مجمع عمومی یا مجمع نمایندگان آنها با موضوع انتخابات حسب مورد در کمیسیون شهرستان، استان یا کشور منطبق با قانون و مقررات موضوعه تشخیص داده نشده است می توانند ظرف مدت پنج روز اداری از تاریخ صدور رأی تقاضای بررسی مجدد خود را به کمیسیون استان در خصوص آراء کمیسیون شهرستان و انجمن نظارت در خصوص آراء کمیسیون های استانی و کشوری تسلیم نمایند و رونوشت تقاضای خود را به کمیسیون صادرکننده رأی بدوی تحویل دهد. این تقاضا ظرف مدت ده روز مورد رسیدگی قرار گرفته نتیجه اعلام می شود .رأی صادره قطعی است. کمیسیون صادرکننده رأی بدوی موظف است بلافاصله پس از وصول رونوشت تقاضا نسخه ای کامل از مدارک مجمع عمومی یا مجمع نمایندگان را به همراه اعلام نظر خود جهت رسیدگی به مرجع تجدیدنظر حسب مورد به کمیسیون استان مربوط یا انجمن نظارت ارسال نماید.

تبصره- انجمن نظارت می تواند زمان رسیدگی به تقاضای تجدیدنظرخواهی در مورد آراء کمیسیون های اس تانی و کشوری را در انجمن نظارت جهت بررسی جامع برای یکبار و به مدت ۳۰ روز تمدید نماید.

ماده ۱۴ – درصورت وجود شکایت در مورد نحوه برگزاری انتخابات تعاونیها صدور تأیید ثبت تغییرات موکول به صدور رأی قطعی انجمن نظارت یا کمیسیون مربوط می باشد.

ماده ۱۵ – هیچ یک از اعضاء کمیسیون بررسی تقاضای تجدیدنظر نباید عضو کمیسیون بدوی صدور رأی باشند.

ماده ۱۶- شکایات کتبی در رابطه با انتخابات اتاق تعاون ایران که حداکثر ظرف مدت پنج روز پس از برگزاری مجمع نمایندگان اتاق تعاون ایران به دبیرخانه انجمن مرکزی نظارت تحویل شده باشد در انجمن نظارت مورد رسیدگی قرار می گیرد.

ماده ۱۷ – هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران مکلف است حداکثر ظرف مدت پنج روز کاری پس از برگزاری مجمع نمایندگان نسخه ای از مدارک مجمع ، شامل آگهی دعوت،لیست اعضاء، معرفی نامه ها، لیست حاضرین در جلسه و صورتجلسه مجمع را کتبا” به دبیرخانه انجمن نظارت تحویل دهد. انجمن نظارت بر اساس مستندات ارائه شده و گزارش نمایندگان خود وشکایات واصله رسیدگی لازم را درخصوص انطباق برگزاری مجمع نمایندگان با قانون و مقررات موضوعه انجام داده نتیجه رسیدگی حداکثر ظرف مدت ده روز پس از پایان مهلت وصول مدارک اعلام می شود.

ماده ۱۸ – کلیه اتحادیه های تعاونی و شرکت های تعاونی اعتبار، مسکن، تعاونی های مصرف زنجیره ای ،سهام عدالت ،مرزنشینان،توسعه و عمران شهرستان ، فراگیر ملی ،مسافربری (تعاونیهای مسافربری جاده ای و تعاونیهای تاکسیرانی)ونیز تعاونیهای درودگران که بیش از ۱۰۰ عضو دارند به عنوان تعاونی مشمول تعیین می گردند.

تبصره_ وزارت تعاون وهریک از اعضاء انجمن نظارت می توانند پیشنهادات خود را در خصوص کاهش یا افزایش تعاونی های مشمول برای بررسی به انجمن نظارت ارسال نمایند.

ماده ۱۹ – اعضاء هیأت مدیره و بازرس شرکتهای تعاونی غیر مشمول نیز می بایست واجد شرایط مقرر در ماده (۳۸) قانون بخش تعاونی باشند و جهت ثبت تغییرات نسبت به تکمیل و ارائه فرم قبولی تصدی سمت مطابق نمونه مصوب انجمن نظارت فرم شماره ( ۳) اقدام نمایند.

ماده ۲۰ _ جلسات انجمن نظارت علاوه بر موارد جاری، حداقل سه ماه یکبار برای رسیدگی به عملکرد کمیسیون های موضوع این دستورالعمل تشکیل می شود. دبیرخانه کمیسیون ها مؤظفند گزارش عملکرد خود را هر سه ماه یکبار به دبیرخانه انجمن نظارت ارسال نمایند. گزارش عملکرد کشوری توسط دبیرخانه انجمن نظارت تهیه و پس از تأیید انجمن نسخه ای از آن به وزارت تعاون وسایر مراجع ذی ربط ارسال خواهد شد.

این دستورالعمل مشتمل بر ۲۰ ماده و ۱۸ تبصره در جلسه مورخ 1395/08/03 انجمن مرکزی نظارت به تصویب رسید و مصوبه جلسه مورخه 1393/06/24 و اصلاحیه ی سال ۹۴ کان لم یکن خواهد بود.

ابوالقاسم سرحدی زاده

رئیس انجمن نظارت

فرم پیوست مصوبه

بهرام پورحبیب

وکیل پایه یک دادگستری / متخصص بخش تعاون

مشاوره آنلاین حقوقی

به سایت وکیل خوب دفتر مجازی وکالت و داوری بهرام پورحبیب خوش آمدید

وکالت خود را به ما بسپارید

تمرکز فعالیت ما در زمینه حقوق شرکتهای تعاونی و داوری می باشد. مسلط بودن و تخصص گرایی در موضوعات شرکتهای تعاونی و داوری و دارا بودن مدارک تحصیلات عالیه از دانشگاه های معتبر ایران از ویژگی های دفتر ما به شمار می آید. شرکتهای بازرگانی و تعاونی و اشخاص حقیقی که نیازمند خدمات در زمینه دعاوی مرتبط با بخش تعاون و داوری می باشند، ازجمله موکلین دفتر وکالت ما به حساب می آیند. حضور فعال و تجربیات فراوان در زمینه شرکتهای تعاونی و داوری به ما این امکان را می دهد تا موکلین خود را به نحو شایسته حمایت کرده و بهترین خدمات حقوقی را در این زمینه به ایشان ارایه دهیم. شما نه تنها با تخصص ما بلکه با اعتماد و صداقت ما احساس اطمینان و آسودگی خاطر خواهید داشت.

متن کامل

چرا باید ما را انتخاب کنید؟

تخصص گرایی

برای انتخاب وکیل خوب در حوزه شرکتهای تعاونی و داوری می بایست از میان وکلا، وکیلی را که نسبت به مسئله شما اشراف و آگاهی و تخصص بیشتری دارد انتخاب نمود.

تجربیات موفق

وکیل متخصص شرکتهای تعاونی به دلیل تجربیات متعدد در دعاوی با بخش تعاون، راه حل‌هایی برای مشکلات شما می‌شناسد که وکلای دیگر از آن بی خبر هستند.

صداقت کاری

یکی از ویژگی های اصلی و مهم که بایستی در یک وکیل خوب وجود داشته باشد، تعهد وکیل به صداقت و راستگویی نسبت به موکل و مراجع قضایی است.

وکیل خوب تعاونی

درباره من

بهرام پورحبیب / کارشناس ارشد حقوق خصوصی و وکیل پایه یک دادگستری / دارای 10 سال سابقه وکالت / انجام وکالت و مشاوره حقوقی در پرونده های داوری و تعاونی / همکاری با دهها شرکت مختلف همچون شرکت مهندسین مشاور طرح و تعاون ،شرکت مهندسی تاواریژ، شرکت مهندسین مشاور رهرو، شرکت آریا پلاست، بانک صادرات ایران ، بانک رفاه کارگران، بانک مهر اقصاد

متن کامل

فرآیند کاری ما چگونه است؟

خدمات حقوقی ارائه شده توسط ما شامل قبول داوری قراردادها و انجام وکالت در دعاوی مرتبط با داوری و شرکت‌های تعاونی و ارائه مشاوره حقوقی در این زمینه می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در بخش خدمات، موضوع حقوقی مدنظر خود را انتخاب کنید و با کلیک روی آن موضوع ، مقالات مرتبط با آن موضوع را مطالعه کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره به صفحه مشاوره حقوقی مراجعه و وقت مشاوره حضوری دریافت کنید و یا بصورت آنلاین مشاوره کنید. کلیه اطلاعات مورد نیاز جهت تماس با دفتر داوری و وکالت بهرام پورحبیب ، در صفحه تماس با ما قابل دسترسی است.

انعقاد قرارداد وکالت

لازمه شروع اقدامات و فرآیند کاری انعقاد قرارداد وکالت می باشد. تعیین حق الوکاله منصفانه و مناسب از اوصاف کاری ماست.

ادامه

انجام تحقیقات

ما جهت آمادگی برای طرح دعوی درست یا تدارک دفاع مناسب هر تحقیق و جستجویی لازم باشد بعمل می آوریم.

ادامه

احقاق حقوق موکل

تمام هدف ما اخذ نتیجه مطلوب برای موکلین می باشد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد

ادامه

سوالات متداول

پاسخ به سوالات متداول در خصوص و شرکت‌های تعاونی را اینجا بخوانید

اگر سوالات دیگری دارید، می توانید در بخش پرسش و پاسخ و یا مشاوره آنلاین مطرح کنید

بسته به مورد مرجع داوری اتاق تعاون و محاکم عام قضایی صلاحیت رسیدگی به این دعاوی را دارند

هزینه داوری بر اساس آئین نامه حق الزحمه داوری تعیین می شود که از ٢ تا ۵ درصد خواسته می باشد.

رای داوری قطعی و لازم الاجراست ولیکن تحت شرایطی قابل اعتراض و ابطال است

به دلیل تخصصی بودن دعوی ابطال رای داوری، برای گرفتن نتیجه مطلوب حضور وکیل متخصص لازم و ضروری است

اشخاص ثالث نیز جهت طرح دعوی علیه شرکتهای تعاونی می بایست به مرکز اتاق تعاون مراجعه نمایند.

توافق برای مراجعه به داوری به شکل‌های زیر ممکن است: الف: درج شرط داوری در قرارداد یا معامله اصلی ب: وجود موافقتنامه مستقل برای ارجاع اختلاف به داوری ج: توافق عملی به داوری بعد از بروز اختلافات

چنانچه محکوم علیه رأی داوری را اجرا نکند، محکوم له می‌تواند با مراجعه به دادگاه صالحه درخواست صدور اجراییه کند. در این صورت، رأی داور همچون رأی صادره از دادگاه، توسط واحد اجرای احکام مدنی دادگاه‌ها اجرا می‌شود.

نظرات مراجعین

یوسف تیموری

هنرمند محبوب یوسف تیموری

آقای پورحبیب عزیز وکیل بسیار دلسوز و پیگیری هستند که حضور ایشان کنار ما در مشکلات حقوقی آرامش خاصی به من و خانواده ام داده است. خصوصیات مثبت ایشان باعث شکل گیری دوستی و صمیمیت میان ما شده است.

شهرام شکوهی

هنرمند محبوب شهرام شکوهی

جناب پورحبیب وکیل بسیار توانمند و مسلطی در زمینه داوری هستند که با ارائه مسیر درست در حالی که قبلا دعوی اشتباهی را مطرح کرده و به مشکل خورده بودیم، به ما در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک شایانی کرده اند.

دکتر پیمان علی بیگی

دکتر پیمان علی بیگی فوق تخصص جراحی

دوست عزیزم بهرام پورحبیب وکیل جوان و زبردست، همیشه با ارائه راهکارهای حقوقی که دیگران از آن آگاهی ندارند به حل مسائل حقوقي ما بسیار کمک کرده و با حضور ایشان در کنار ما بعنوان مشاور حقوقی خاطرمان همیشه آسوده است.

مقالات حقوقی

عنوان مطلب

اعتراض به رای داوری

همان‌طور که آیین‌های رسیدگی قضایی در دادگاهها تحت شرایطی امکان اعتراض به رای دادگاه را فراهم نموده‌اند قوانین و مقررات داوری هم ساز و کاری بنام درخواست ابطال رای داوری را پیش‌بینی نموده اند تا اوصافی که یک رای باید واجد آن باشد را تضمین‌ کند.

عنوان مطلب

ویژگی‌های یک وکیل خوب

با داشتن وکیل خوب شما به راحتی در زمان محدود، با کمترین هزینه، بهترین راهکار قانونی و حقوقی را برای حل مشکل حقوقی خود پیدا خواهید کرد. به عبارتی داشتن وکیل علاوه بر اینکه هزینه نیست به نوعی با حضور وکیل در یک پرونده علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها شخص در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه خواهد رسید.

عنوان مطلب

استقلال شرط داوری از قرارداد اصلی

از نظر عملی بسیار مهم است که شرط داوری حیاتی مستقل داشته باشد و بتواند علی رغم بطلان غیر قابل اجرا شدن و حتی خاتمه قرارداد اصلی به علت ابهام آن به حیات خود ادامه دهد . زیرا موافقت نامۀ داوری یا شرط داوری مبنای داوری را تشکیل می دهد و بدون آن نمی توان داوری معتبر داشت

تماس با ما

برای ارتباط با ما روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 20 از راه های ارتباطی زیر استفاده نمایید.